abarin.cz - úvodní stránka
  jméno:
Verze 1.2:Vešel do služby nový update Abarinu. Co si myslíte o změnách a jaké další byte navrhli, případně něco přestalo fungovat? Nová verze.(Oblíbit)
On-line pomoc zkušenějších hráčů: Poradna pro nováčky.
Tak nějak se tam potkáváme všichni, jen tak si popovídat SPAM.(Přidat do záložek)
heslo:
  nová registrace  
Nejsi přihlášen, přihlaš se prosím a vstup do světa fantasy zábavy. Pokud nejsi registrován, registruj se.
:: Zathara ::
PJ: .Sinthoras.
 
naposledy online byl(a) 22.11 12:53
 
 
Základní inforamce

Představte si jeskyni, kde budete moci hrát za celý váš národ (stát), za svého vládce, za diplomaty, za hrdiny a generály a kde budete moci odehrávat za své průzkumné výpravy na cestách do neznámých končin. Budete vést diplomacii, navazovat spojenectví, vyhlašovat války s ostatními státy/hráči.
Půjde o tahovou strategii s městskými státy (národy), jejichž vy jste vládcem. Ovšem v tomto případě jdeme ještě dál: můžete si vybrat nejenom národ, ale i rasu, za kterou budete hrát. Svůj národ si můžete do začátku utvořit k obrazu svému. Určit si oblasti, ve kterých vynikáte a několik základních odvětví, které budete umět do začátku. Vyberete si oblasti, kde jako národ vynikáte. Ovšem každá výhoda bude mít I druhou stranu mince (nevýhodu v jiném odvětví). Navíc si každý bude moci vybrat dvě ekonomická odvětví do začátku a všichni dostanou stejnou základní armádu, generála, hrdinu a dvě města. Postupně budete ekonomicky/vojensky růst a můžete přistavět další města.
Začátek hry bych datoval někdy do raného starověku a tomu by měla odpovídat i technologická vybavenost (tedy třeba znáte kolo, základní obléhací stroje, luky, základní zbraně, čtení a psaní). Hra jako taková je víceméně sandboxového charakteru – do jisté míry si toho dost můžete tvořit sami. Dokonce je možné, že se potkáte s mytologickými tvory, či že osedláte netradiční jezdecké, ale dokonce i letecké jednotky. Fantazii se meze nekladou, ale budu dbát na to, aby se nic příliš nevymykalo.


Technologie
Všechny technologie či nová odvětví musí mít reálný základ ve znalostech či zaměření vašeho národa a musí jít chronologicky po sobě (to znamená, že pokud chcete špičkovou ocel, tak napřed musíte mít zdroj železa (obchod či těžba), kovárnu, vyzkoumat technologii na ocel, zbrojířství a teprve potom můžete tvrdit, že vaše meče jsou z prvotřídní oceli). Technologický strop bude někde u vynálezu střelného prachu.


Války a vzdálenosti
Každý tah bude představovat rok času. Ovšem v případě, že dojde k válce, pojedeme ve zkráceném kolovém režimu, kdy jedno kolo bude znamenat jeden taktický postup v bitvě (jednoduše řečeno – pojede se tak, aby obě dvě strany konfliktu mohli reagovat na to, co udělal protivník a po každé akci přijde hodnocení od PJe. Je to opatření k zachování časové osy). Pokud někdo nepřijde s opravdu brilantním nápadem, pak rozhodně nepůjde udělat takové to „dobudu město za jednu noc“. Reálně to kvůli zvědům a rychlosti armády není možné… Vzdálenosti budou nastavené tak, aby cesta z jednoho království do sousedního trvala pěšky několik týdnů. K dispozci bude mapa kontinentu s rozložením jednotlivých městských států.
V bitvách vám pomohou kromě generálů také hrdinové (kdo jiný by ostatně tahal na bojiště artefakty, že?). Do začátku bude mít každý jednoho generála a jednoho hrdinu.


Komplexní svět
Navíc v této hře bude k dispozici i magie, božské zázraky, artefakty, runové předměty a později I celý prastarý kontinent s mnoha různými odměnami pro odvážlivce, kteří tam vkročí a přežijí. Neboť historie Zathary a celého světa je poměrně pestrá a opakují se v ní časy úpadku a prosperity (základní mytologie a pantheon pochází ze jeskyně Od Počátku věků, která je v letopisech). Vaše státy budou mít za sebou určitou historii, kterou jim můžete vymyslet sami, ale očekávám zde určitou návaznost na celkovou historii, která je na foru.


Magie
Magie jako taková bude pro jednoduchost rozdělená na sféry: uděláme 7 sfér magie. S tím, že poslední dvě jsou božské zázraky a na ty dosáhnete jenom přes modlení a dobrou vůli PJe. Pokud budete zkoumat magii, tak logicky začínáte na sféře 1, což znamená drobná zaklínadla typu světlo, prskavka, výboj, který srazí protivníka na zem… vždy bude pevně stanoveno kolik kouzel za den zvládnete seslat a jak píšu výš, magie bude vítaným pomocníkem v boji, ale nepočítejte s tím, že s 10 mágy ubráníte celé město. Magie bude mít určitou pravděpodobnost na seslání a také se může stát, že přílišným používáním magie naštvete nějakého boha. Čili jednoduše magie sice bude obávaná a dost možná i mocná zbraň, ale s určitými riziky. Magie bude zastropovaná tak, aby se dala šikovně využívat I v boji, ale zároveň aby neposkytovala komplexní způsob jak vyřadit celou armádu nepřítele. Každý bude mít k dispozici maximálně 2 odvětví magie v určité souvislosti s tím v co/ koho věří.
Co se artefaktů a run týká, tak většina z nich bude mít kromě kladného i záporný efekt(y). Jednoduše pojedeme stylem, že každá sranda něco stojí...


Dynamický svět
Každé kolo navíc bude provázet událost. Což znamená, že bude třeba „Rok plodnosti“ kdy se bude dařit ekonomice (o čtvrtinu větší zisky). Či bude „Rok barbarů“ kdy se budete muset vypořádat s nájezdy pobudou, kteří budou mít zálusk na vaše vesnice a vaši úrodu.
Další důležitou části hry bude možnost průzkumu okolí, kdy můžete narazit na zbytky předešlých civilizací, ostatky neopatrných dobrodruhů, cenné přírodní zdroje, či bandu hladových trollů.


Vládce – hlavní hráčská postava
Ve hře budete hrát za svojí vlastní postavu – vládce, který může (ale nemusí) být zároveň i velitelem armády, či hrdinou. Ovšem pokud vám zemře, pak máte peška. Do hry sice vstoupíte znovu za „následovníka trůnu“, ale budete mít na 1-2 tahy postih (v závislosti na tom, jak moc dobře to své nástupnictví odehrajete – postih může být ve formě nižších zisků, či vzbouřenců, či odtrhnutí města pod jiným vládcem…). Naopak při výměně hráčů, či při pozdním nástupu do hry dostanete odpovídající bonus na dohnání ostatních…


Herní mechaniky
Většina věcí bude herně závislá na penězích. Pro jednoduchost stanovíme základní ceny všeho možného na foru, ale v případě objevování technologií to bude individuální – začínáme starověkem a ta horní hranice(střelný prach) je tam proto, abyste věděli kde se můžete maximálně octnout. A rozhodně vám to nedovolím v prvních tazích.
Měřitelných parametrů bude ve hře vice: víra, síla rozvědky, síla magenergie, spokojenost obyvatel, kulturní body.


Podrobný popis jednotlivých mechanik naleznete na foru Zathara (90% z nich budu vyhodnocovat já, takže se nemusíte obávat, že byste se ztratili v záplavě čísel. Píšu vám je na forum proto, abyste chápali, jak to bude fungovat jako celek.) Stejně tak tam již je uvedený ceník, větší část historie Zathary a popis národů, které jsou již ve hře přítomné.

Pokud vás jeskyně zaujala, doporučuji projít forum a kontaktovat mě. Začínat budeme v horizontu 14 dní, takže dlouho neváhejte ;)

Podat žádost o zařazení do Jeskyně pro postavu:
 
 
Fangorn
19.11.2019 22:14:54
Lady Axai

 
Mírně, pobaveně se usmívala jeho vtipům a když jí skládal poklony a lichotky, jen zamrkala dlouhýma řasama a sklopila zelený pohled k zemi.
Byl to šlechtic vyššího postavení než ona a přesto se jí dvořil už týden s naléhavou umanutostí. Jistě by to byla dobrá partie, ale ona měla ráda svou volnost a nebyl až tak vyjímečný ani vzhledově, ani povahově ani majetkově, aby se rozhodla na tom něco měnit.

Přesto se nechala odvést do sálu, kde spolu celé hodiny tančili než se rozloučila a kočár jí odvezl domů. Tam se spokojeně nechala odstrojit a věnovala se své obvyklé zábavě. Nočnímu čtení téměř až do rána.. A nebo ne?

 
Jidáš
3.11.2019 22:35:00
Dantka (Externí)

 
Můžu se ještě přidat?

 
Sardirius
16.9.2019 16:57:18
Zla´Hmr´Pal (Ur´ton)

 
Z temnoty podzemí, ze samotných kořenů hor přicházíme.

 
Pidzey
10.9.2019 20:43:46
Rita ferch Durryn (Durénye)

 
Tak jsem tu. Doufám, že vám to nebudu kazit.

 
.Sinthoras.
3.9.2019 14:46:24
Kotal Khan (Kron Khazad)

 
Hrrr na ně!!

 
AndyLendragon
2.9.2019 22:52:55
Nobilitas (Ardara)

 
Prý v jednotě je síla.. Pojďme to zkusit..

 
Perel
2.9.2019 19:39:30
Nias Balek I. (Haeron)

 
Dodávky Dýmkového koření pro celou Zatharu!

 
Zirrael
31.8.2019 13:29:18
Sára (Quirimi)

 
Sára ze zemí Quirimi se hlásí.

 
AlaCz
27.8.2019 8:57:28
Matka Gaia (Svartelheim)

 
Jsem zde, dle dohody

 
Stefan
26.8.2019 22:23:02
Datel Půlsrdce (Tíl Stýt)

 
Zdar - podle domluvy přes poštu se hlásím. *** Otevřeli se velké dveře a v sále utichl šum a všechny rozpravy. V pevné sandály obutý vysoký muž s půlkou obličeje na žluto a druhou na zeleno nabarvený, vešel a jistým krokem mířil k neobsazené sesli. Když přelétl zrakem řez Trpaslíky na jedné straně, napadlo jej, že budou potřebovat víc dřeva do výhní a více skladů na ulození rudy. Když jeho zrak zabloudil k statným horalům, asi se budou ptát na vypuštění slavné jízdy do akce a na první dodávku dřeva sousedním územím. I usmál se lišácky Datel a usedl do své stolice. Věděl že den bude zajímavý, stejně jako ten předchozí. Pokynul rukou a debata mohla začít.

Liraell


 

Liraell


 

Liraell


 


 


 

 
 
www.ABARIN.cz Dračí Doupě online
 
© 2002 - 2017 Abarin.cz, all rights reserved.
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce či administrátor portálu www.Abarin.cz.
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR.