Nejsi přihlášen, přihlaš se prosím a vstup do světa fantasy zábavy. Pokud nejsi registrován, registruj se. | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
:: Nápověda ::
1) Úvod
2) Registrace 3) Jak se dostat do hry 4) Hrajeme si 5) Vytvoření vlastního dobrodružství 6) Řízení dobrodružství 7) A co dál? 8) FAQ – nejčastější dotazy.
Jak na to?
Toto malé JakNaTO je napsáno pro nováčky na Abarinu, kteří třeba ani nemají moc zkušeností s internetem. Zkušení surfaři a pařani se určitě rychle sami zorientují… Vlastně je to úplně zbytečný návod, protože jsme všici sqělý a intelygentní, že? No ale kdybyste si přeci jen ze začátku nevěděli rady, zkuste se sem podívat. Za to nic nedáte.
Co a k čemu je Abarin?
Víte co je "hraní na hrdiny" (anglicky role-playing)? Je to účinkování v dobrodružném příběhu, jehož scénář je jenom obecný a jehož výsledek záleží i na vás.
Pro hraní na hrdiny není třeba počítač ani internet… Abarin je portál (tedy místo na internetu), kde je možné hrát na hrdiny podle pravidel pro Dračí doupě pomocí internetu. Hráči a scénárista se nemusí scházet, aby mohli hrát, a mohou být od sebe fyzicky vzdálení třeba i tisíce kilometrů. Abarin vás nenaučí pravidla pro Dračí doupě, nicméně s trochou trpělivosti a s pomocí zkušeného pána jeskyně si můžete hraní na hrdiny alespoň vyzkoušet. Pokud nevíte, o čem je řeč, zkuste zabrousit do menu "Letopisy" a kliknout na "Poklad krále Enartha" nebo na "Pro rytířskou čest a přízeň elfského krále". Je tam zápis jednoho takového dobrodružství. A nemusíte to nutně dočíst až do konce, abyste se dozvěděli, jak hra vypadá… A potom už zbývá jen zaregistrovat se a pustit se také do hry. Registrace a hra je zadarmo – to za pokus stojí, ne?
Registrace
Bez registrace nejde hrát, takže pokud chcete na Abarinu hrát, musíte začít zaregistrováním sama sebe. Jak na to:
Vlastně byste takhle mohli skončit, ale mám tady jeden tip – věnujte teď momentík vytvoření vlastní ikonky. Proč? Dáváte tím ostatním najevo, že VY to s hraním myslíte vážně a zvyšujete tím svoje šance na přijetí do nějakého dobrodružství. A to za to stojí, ne?
Jak se dostat do hry
Hurá, jsem tu a chci si HRÁT!! Hraje se v "Jeskyních" a hru řídí "Pán Jeskyně". Jako začínající uživatel (nemáte vedle přezdívky hvězdičku) můžete hrát až za 10 postav, přičemž i Pán jeskyně ve vámi vedených jeskyních se počítá za postavu (tj. max. 10 hráčských postav v jeskyních jiných PJ nebo vedení 10 jeskyní nebo třeba 9 postav a vedení jedné jeskyně apod. ) Když by ti ani tento počet nestačil a ještě nemáš zelenou hvězdičku, napiš Adminům a oni ti s tím pomohou. Určitě si z tohoto důvodu nezakládej druhý účet, protože vlastnění dvou účtů a více je na Abarinu zakázané. Při porušení Vám jakýkoliv účet navíc bude smazán. Tady si řekneme, jak začít jako postava
Jak najít jeskyni
Nejdřív ze všeho je třeba najít nějaké to dobrodružství a to se dělá buď v části Jeskyně nebo v části Verbíři. Verbíři jsou vlastně
takový úřad práce pro dobrodruhy. Pánové (a paní) jeskyně sem dávají upoutávky na nová
dobrodružství. "Vývěsky" jsou řazeny podle data, takže ty nové se objevují na začátku
seznamu. V části Jeskyně jsou právě rozehraná dobrodružství.
Můžete se do toho pustit a začít hledat to dobrodružství, které bude právě vás bavit. Opět malý tip: Když najedete na název jeskyně myší, dozvíte se, kdy se PJ naposledy přihlásil. Pokud to bylo před rokem, tak asi nemá cenu se snažit. Dobrodružství do (řekněme od oka) 200 příspěvků jsou ještě v počátcích a je v nich větší šance se přidat. Vybráno? Tak jdeme dál.
Vytvoření postavy
Podle dobrodružství, které jste si vybrali, vymyslete postavu. Aby postava začala svůj život na Abarinu, je třeba kliknout na nápis nová postava v levém menu a vyplnit všechny údaje (a nezapomeňte vybrat nebo později nahrát nějakou pěknou ikonku). Uložte to a je hotovo. A žádné velké obavy při vyplňování – pokud si vás PJ vybere, můžete se s ním dohodnout na změně všeho (včetně jména nebo rasy, ale kromě pohlaví postavy). Deník vaší postavy vyplňuje PJ, takže si nelamte hlavu, že vám to nejde :-). Pro začátek stačí zadat jen jméno, rasu a povolání postavy. Ovšem s takovouhle "kostřičkou" si u spousty PJů ani neškrtnete. Vymyslete si ještě něco "ze života". Je to velmi důležité, pokud se chcete dostat do dobrodružství, které řídí nějaký zkušenější PJ, který popsal, v jakém světě se hraje. Zamyslete se také nad tím, na jaké "úrovni" se dobrodružství hraje.
Když to řeknu jednoduše - do pohádky O červené Karkulce netahejte velkého moudrého
čaroděje (stejně vám to u PJ neprojde). A nebezpečného tažení proti zlým démonům
z pátého pekla se sice může zúčastnit i Brouk Pytlík, ale riskujete, že si jednak
moc nezahrajete a navíc brzo přijdete k úhoně. Jako problém může vypadat fakt, že si nemůžete vytvořit více než tři postavy. Co když se chcete hlásit do více dobrodružství a zbývá vám jen jedna volná postava? V tom případě nevytvářejte vůbec žádnou. Nejdříve kontaktujte PJ a teprve až se s ním dohodnete, vytvoříte postavu. Nebojte se, funguje to dobře.
Jak kontaktovat PJ
Jediný, kdo vás může pustit do hry je PJ. Ani pánbůh ani maminka vám tady nebudou moc platní. PJe je možné kontaktovat dvěma způsoby – přes verbíře anebo abarinskou poštou. Nejlépe pomocí obou způsobů. Pokud nemáte vytvořenou postavu, jste odkázáni jedině na poštu. Ale nevěstě hlavu – mail PJové čtou vždy, verbíře jenom když si vzpomenou… Jak s tou poštou:
Pokud jste byli slušní a zdvořilía neignorovali jste informace s kterými se PJ psal do verbířů, pak v 90 % případů dostanete alespoň nějakou odpověď. Bohužel i mezi PJ jsou nevychovanci – nebo příliš zaměstnaní lidé. A teď verbíři:
Ještě není konec! Stejnou postavu můžete stejným způsobem přihlásit ve více verbířích. Hrát ale může jen v jedné jeskyni. Teď je třeba počkat. Buďte trpěliví, dostat se do nějakého dobrodružství může trvat třeba i dva-tři týdny. Pokud to trvá déle a přitom PJové otvírají nové a nové jeskyně, pak asi není něco v pořádku v tom, jak se hlásíte. Někdy ale prostě dobrodružství nejsou… Můžete dál sledovat nové jeskyně a dál se do nich hlásit, dokud jednou neuspějete. A nebo se můžete rozhodnout, že budete dělat PJ. Ale o tom se povídá jinde. Hlavně si zjistěte jakým stylem se hraje. Zda podle klasických pravidel Dračí doupě, nějakých jiných nebo tzv. Roleplaying (viz článek). Pamatujte, že PJ vás většinou nezná a tudíž vás posuzuje podle kvality žádosti o přijetí či přihlášky ve verbířích. Pokud ignorujete požadavky ve verbířích (třeba hlásíte elfa někam kde elfové být nemají) nebo např. nenapíšete do pošty o kterou jeskyni máte zájem, riskujete že vás PJ prostě bude ignorovat.
A hrajeme (si)
Přišlo vám oznámení, že postava byla přijata do jeskyně? Gratuluji! Přijetí je třeba potvrdit. Dokud ho nepotvrdíte, není postava zařazena. Potvrzuje se kliknutím na odkaz v příchozí zprávě, tak si ji raději nesmažte než potvrdíte své přijetí. A moc neotálejte… Teď se koukneme na to, jak se vlastně hraje. Úplně nejdřív ze všeho si od PJ zjistěte takové detaily jako: kde je vaše postava, kam jde a co by tam měla dělat. Například může být ve městě, jít do hostince a shánět informace o cestě do elfího království. Třeba… Prvním krokem při hraní je vybrat postavu, která hraje, a dostat
se do jeskyně – to druhé už ale umíte z přihlašování, ne?
Na obrazovce se vám kromě příspěvků ostatních (pozor, nejnovější jsou nahoře, takže se vlastně čte zdola nahoru) objeví formulář pro zadávání vašich příspěvků.
Pokud se vám příspěvek nepovede nebo vás třeba PJ upozorní na nějakou chybu (jako že mácháte mečem, který leží nahoře na pokoji), pak můžete příspěvek smazat a napsat znovu. PJ má moc mazat jakékoliv příspěvky. Několik tipů:
Vytvoření vlastního dobrodružství
Od teď si budeme povídat o tom, jak vzít hru do vlastních rukou.
Dělat PJ má své plus i mínus. Můžete si vytvořit dobrodružství podle vlastního
vkusu - ale sami si v něm moc nezahrajete. Můžete plně využít svoji fantasii -
ale budete s tím mít dost práce. Jste připraveni stát se těmi nejmocnějšími z mocných a rozhodovat o osudech postav ve vašem světě? Dobře, tak jdeme na to! Vytváření dobrodružství začíná tím, že vymyslíte zápletku, příběh a takové ty věci. O těch si ale tady povídat nebudeme. Řekněme, že máte v hlavě skvělé dobrodružství, kterým se proslavíte minimálně na celém Abarinu, ne-li ještě dál… Nejdříve ze všeho označte sebe sama jako Pána Jeskyně a to tak že v osobním menu kliknete na Editace a zaškrtnete políčko "Chci být Pán Jeskyně" (a nezapomeňte změnu uložit).
Teď založte jeskyni:
A teď už jenom sledujte, kdo se k vám hlásí, a přiřazujte postavy do jeskyně:
Po přiřazení se hráči automaticky odešle mailem informace, že
jeho postava byla zařazena do dobrodružství, a zároveň je hráč vyzván, aby své
přijetí potvrdil.
Řízení dobrodružství
Pán jeskyně hraje stejným způsobem jako všichni hráči. PJ má jednu výhodu – vidí šeptání mezi postavami. Navíc má jeden úkol – udržovat družinu. K tomu účelu se mu po zobrazení dobrodružství objeví v pravé části obrazovky menu Družina, Jeskyně, Četnost hraní a Ukončení hraní. V menu Družina můžete:
V menu Jeskyně můžete jeskyni uzavřít. Tím neskončí hraní, pouze se jeskyně označí jako "plná". Znamená to, že už nechcete přijímat další hráče. V menu Četnost hraní můžete měnit údaj o tom, jak často se hraje. To má vliv také na to, v jaké skupině se jeskyně zobrazuje v seznamu všech jeskyní. Údaj "příště se hraje" je jen pro PJ. A když dobrodružství skončí, princezna je zachráněná a zlý drak mrtev, ukončíte hraní pomocí menu Ukončení hraní. Dobrodružství se tím vyřadí ze seznamu jeskyní, zařadí se do Letopisů a všechny postavy se z něj uvolní.
A co dál?
Naše krátké abarinské JakNaTO je u konce. Jen pro úplnost je tu seznam dalších zajímavých věcí, které lze na Abarinu najít, ale ty už nejsou nutné pro to, abyste mohli začít hrát. Jednou, možná, jestli... se i k těmto věcem objeví pořádná nápověda, kde budou popsané tak, jak si zasluhují.
Fóra
Pod položkou fóra se skrývají diskuze na různá témata. Kdokoliv, kdo má k danému tématu co říct, se může vyjádřit nebo může začít novou diskuzi. K hlášení technických problémů slouží fórum Komplikace, k dotazům na systém level slouží forum Level, neaktivní jeskyně kterým hrozí smazání jsou oznamovány ve foru Jeskyně v ohrožení, kde je také možné požádat o odložení smazání pokud je šance že se jeskyně zase rozjede.
Články
V sekci články jsou uveřejňované povídky, úvahy i básničky, prostě různá literární tvorba lidí z Abarinu i mimo něj. Pokud byste chtěli sami nějaký článek přidat, klikněte na příslušný odkaz úplně vlevo dole. Vložený článek podléhá schválení adminů tak to může chvíli trvat než se objeví.
Letopisy
Každé ukončené dobrodružství se octne v archivu nazývaném Letopisy. Teda ne každé, ale jen ta, která stojí za to tam přesunout. Ne všechna dobrodružství totiž stojí za to číst, ale dají se tam najít i opravdové perly a klenoty. Je to čtení pro dlouhé chvíle a pro inspiraci.
Nejčastější dotazy
Proč tady není odpověď na moji otázku?
No, není... Bohužel. Aby ale nikdo nezůstal bez pomoci, jsou tu ještě dvě místa, kde se lze ptát: ve fórech a u administrátorů. Administrátoři jsou mocné bytosti, které není radno pohněvat, takže začněte radši od těch fór. (Ono to není tak zlé, ale mějte s nimi soucit. Oni kromě Abarinu musí ještě pracovat, aby měli na rohlíky k snídani a další nepodstatné věci...) Jako odrazový můstek jsou tu odkazy na některá zajímavá fóra:
Co je to ten level?
Level neboli úroveň nemá nic společného s úrovní postavy, jde o systém různobarevných hvězdiček, kterým se odlišují admini, zkušenější hráči, hráči kteří pomáhají Abarinu nad běžnou mez a podobně. O tom co který level znamená se dočteš zde.
Co znamenají v sekci level ta čísla za jménem?
První číslo (v kulatých závorkách) je ID registrace neboli pořadové číslo zaregistrování se. Druhé číslo [v hranatých závorkách] určuje karmu (míru aktivity) a prakticky vůbec není důležité. ;-)
Co značí červená hvězdička u názvu jeskyně?
Červená hvězdička oznamuje že v jeskyní je vámi nepřečtený příspěvek, skutečně to není další levelová úroveň.
Neobjevil se mi rámeček, do kterého se píší příspěvky do dobrodružství.
Zkontrolujte prosím, že jste přihlášeni a že máte vybranou postavu, která účinkuje v tomto dobrodružství. Obojí se pozná tak, že v levém horním rohu obrazovky je rámeček, ve kterém je napsáno jméno postavy a tlačítko Odhlásit. Pokud "vládnete" více dobrodružstvím, zkontrolujte si, že máte vybranou tu postavu "Pán Jeskyně", která k tomuto dobrodružství skutečně patří. Pokud je v rámečku jméno hráče nebo jméno jiné postavy, vyberte
postavu ze seznamu pod rámečkem a klikněte na Vyber
postavu.
Při poslání příspěvku se mi objeví chyba (něco o SQL).
Toto může být nějaký problém na straně Abarinu, ale pro jistotu
se podívejte, jestli někde v textu příspěvku není apostrof ("jednoduchá
uvozovka").
Jak zvýrazňovat text?
Text v příspěvcích lze zvýrazňovat pomocí tzv. HTML tagů. Zde je přehled těch základních: <b>tučně</b> Tagy lze kombinovat: <font color=gold><b><u> zlatý tučný podtržený text</u></b></font>, důležité je, nezapomínat na ukončovací tag (ten s lomítkem) a ukončovat je v obráceném pořadí než jste je začínali.
Příspěvek ve verbířích nebo anotace v článku se "slil" – zmizely odstavce
To je bohužel malá chybka na Abarinu. Všude jinde už je to opravené, ale na těchto dvou místech ještě ne, takže ve verbířích (ať už při jeho zakládání nebo odpovídání na něj) a v anotaci ke článku je třeba na konec odstavce (i na prázdnou řádku) napsat kouzelné slůvko <br /> (včetně špičatých závorek).
Jak změnit údaje vyplněné při registraci?
V levém sloupci najděte "osobní menu" a v něm klikněte na "Editace", případně na "Moje ikona". Jako svoji ikonu můžete nahrát jakýkoliv obrázek ve formátu GIF nebo JPG, který by měl mít rozměry 50x60 pixelů. (Složité? Prostě vezměte obrázek s poměrem stran 5 ku 6 a bude to OK.)
Nebyla by tu někde simulace kostky? Jak zacházet s kostkou? A tak podobně...
Součástí jeskyně je i kostka. Jsou to ta čísla s písmenem K a symbol procenta hned pod rámečkem pro zadávání
příspěvků. Stejně jako rámeček se zobrazují jen v případě, že je vybraná
postava hrající v jeskyni. |
||||||||||||||||||||||||||||||
www.ABARIN.cz Dračí Doupě online
© 2002 - 2020 Abarin.cz, all rights reserved. Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce či administrátor portálu www.Abarin.cz. Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR. |