Nejsi přihlášen, přihlaš se prosím a vstup do světa fantasy zábavy. Pokud nejsi registrován, registruj se. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
:: Hra na Abarinu ::
Drazí,
Poslední dobou jsem trochu sledoval nějaké dobrodružství a nějaké hry a dospěl jsem k několika věcem, které mě přinutily k zamyšlení nad stavem hry, stavem dobrodružství a v podstatě i stavem Abarinu. Pokusím se být v tomto článku nekonkrétní a jen se zaměřit na nějaké neduhy, které hru provázejí a tím jí, dle mého, malinko znehodnocují. Pokud se někdo bude cítit dotčen, či se v mých příkladech najde, prosím zvláště jej o zamyšlení. Méně je někdy více První věcí, která ve mně poslední dobou vyvolala ambivalentní pocity je množství dobrodružství, respektive množství postav. Jeskyní na Abarinu není nijak závratné množství a ve valná většině případů se maximum hráčů denně opět setkává, aby ve své jeskyni… nepokračovali. Čím to je? Proč se nikde nehraje?? Neříkám, že znám odpověď na tuto otázku, ale přinejmenším bych se pokusil nastínit něco, co si myslím, že k současnému stavu vede. Samozřejmě je na prvním místě evergreen všech herních serverů. Nezodpovědnost hráčů. Někteří z nás jsou bohužel tak chtivý hry všude, že mi nemůžou nedat nevzpomenout na možná lehce vulgární pořekadlo, že „musejí mít z každého hovínka ťopku“. V tomto případě je možná toto rčení dokonce ještě trefnější než obyčejně, neboť někdy se opravdu některá dobrodružství dají nazvat „hovínkem“ :-). Abarin potřebuje hráče. Potřebuje stálou hráčskou obec (která se naštěstí rozšiřuje, za co všem děkuji), ale potřebuje především rozmanitou obec a co nejvíce hráčů. Abyste mi rozuměli… k čemu bude serveru ku prospěchu, když v každém nové dobrodružství, kde je řekněme osm míst bude pět ostřílených hráčů a jen tři nováčci? Nekomplikuje to život oněm nováčkům? Čerstvé krvi v našich řadách? Já si myslím, že ano. Samozřejmě, je třeba a jedině dobře, když v každé nové jeskyni se objeví pár starých harcovníků, kteří mohou jeskyni pozdvihnout a „ukázat“ nováčkům „jak se to dělá“. Ale nebylo by lepší, aby se tito hráči rekrutovali z oné staré obce hráčů, kteří na to opravdu mají čas? Kteří nejen že budou psát kvalitní příspěvky, ale budou je zároveň psát často a nebudou na nich jeskyně stát? Co takhle založit jakousi „Ligu vždyhrajících hráčů“, kteří by toto měli na starosti? Ano, dalo by se říci, že lepší je když tak někdo takový bude, ale skoro by na tuto „funkci“ bylo nejlepší založit jakousi skupinu, která by někde byla vypsána a na žádost PJů by zodpovědně a prakticky bez výhrad se mohla zapojit do jeskyní, aby tam nemuseli spěchat ti, kteří sice cítí potřebu nováčkům v PJských řadách pomáhat, ale přitom na to nemají čas. Je mi pak líto každého místa, které tam takto dobrý hráč blokuje přes svou vůli, avšak nedostatek času, když by na jeho místě mohl být nadějný a na hru nadržený nováček. Věřím, že by potom zvyšování hráčů bylo přímým důsledkem, protože by spíše měli kde hrát. A s tím je spojené i otvírání nových jeskyní. Jsou mezi námi tací, kteří sice mají nápady na jeskyně. Mají zápletky, světy a předpoklady ke hře. Ale již teď nestíhají a i přese všechno, co jim snad velí jejich zodpovědnost se derou do každé nové jeskyně i za cenu, že nebudou moci plnohodnotně se věnovat svým novým postavám. A stejně tak i jeskyním. Prosil bych tedy o to, aby ti, co již nyní nemohou plnohodnotně a zodpovědně spravovat své současné jeskyně a postavy, aby se nepouštěli do nových dobrodružství bezhlavě a jen s oním nadšením „aby to už bylo založený“, ale aby spíše počkali, než se situace v jejich práci či škole uklidní natolik, že na to opravdu budou mít čas. A ne, aby běželi tu a támhle a potom nevěděli co dřív a v důsledku toho nehráli vlastně nikde. Repetice přímé řeči Jak že se repetice značí v písních? Nějak takhle: [: tohle se bude opakovat :]? Nevím přesně, zas tolik nezpívám :-), ale poslední dobou si u některých hráčů připadám jako v dechovce. Nevím, jestli jste se s tím i setkali, ale někteří hráči mají potřebu opakovat ve svých příspěvcích to, co ostatní postavy ve vedeném dialogu řekly. Navíc, aby dostáli standartům, že přímá řeč se píše tučně se pak najednou setkáte s tím, že ve dvou příspěvcích po sobě čtete to samé… a koukáte na to jako blázen. Zvláště v dobrodružstvích, kde se střídají sáhodlouhé příspěvky (které jinak celkem vítám) s tím, že se to přímo netýká vaší postavy a tak to jenom tak přeletíte. A najednou si dvě postavy stejnými slovy objednávají stejné pití, či se představují stejnými slovy. Vás to nemate?? Já na to občas koukám jako blázen. Čeština je přece krásná řeč s nesmírně bohatou zásobou slov a proto jsou snad i jiné postupy, jak to udělat. Již jsem se na to ptal v jednom fóru, kdy mi to již nedalo a začal jsem si připadat hloupě a bylo mi logicky odpovězeno tak, co jsem si domyslel sám :-) Postavy se tak snaží přesně ukázat na místo, kde jejich postava interaktivně reagovala v běhu času na nějakou událost, či spíše větu, kterou řekl někdo jiný. Ano. To je logické. Ale opravdu si myslíte, že není možné tuto věc nějak opsat? Copak je nutné zopakovat slovo za slovem, znak za znakem přesně to samé? Stejně označenou přímou řečí. Prostě to copypastenout (zkopírovat a vložit znovu)? Udám příklad (zdůrazňuji slovo příklad neberte si z toho ponaučení a ne že budete psát stejně mizerně :-): Postava 1: Otočím se na vedle mě sedícího barbara. Pohledem si jej přeměřím, načež pronesu: „Barbaři sou fakt hnusná cháska… nemám je rád. Co s tím uděláš, frajere?“ a očekávám, co mi na to ten namachrovaný snědý hromotluk řekne. Postava 2: Již značně podrážděný upírám zrak na onoho elfa, který se do mě již chvilku naváží. Když v tom tak bezskrupulózně pronese: „Barbaři sou fakt hnusná cháska… nemám je rád. Co s tím uděláš, frajere?“ V tu chvíli by se ve mně krve nedořezal. Pomalu, ještě se trochu kontroluji, sáhnu k pasu pro svém meči a z pod huňatého obočí vypouštím blesky, abych zároveň pronášel temným hlasem. „Tak o tom si asi půjdeme popovídat ven…“ a s vrzáním dřeva o dřevo se odsunuji od stolu, abych měl lepší pozici, jestli se strhne nějaká bitka. Tak, co si o tom myslíte? Opravdu nebylo jiné řešení, než to napsat takhle? Snad každý, u kterého jsem tyto postupy viděl, jsou dobří hráči, kteří dozajista mají na to, aby napsali reakci, která by obsahovala urážlivá elfova slova a přitom nepůsobila rušivě. Například: Postava 2: Již značně podrážděný upírám zrak na onoho elfa, který se do mě již chvilku naváží. Když v tom tak bezskrupulózně pronese onu větu. Větu, kdy se ve mně musí začít vařit krev v žilách. A po právu se tak i děje. V uších mi hučí, že vlastně jen stěží slyším slova o tom, že naše rasa, jenž odpradávna obývá tento svět, je nazývána hnusnou cháskou. Pomalu, ještě se trochu kontroluji, sáhnu k pasu pro svém meči a z pod huňatého obočí vypouštím blesky, abych zároveň pronášel temným hlasem. „Tak o tom si asi půjdeme popovídat ven…“ a s vrzáním dřeva o dřevo se odsunuji od stolu, abych měl lepší pozici, jestli se strhne nějaká bitka. A sami mi řekněte, co je podle vás lepší a kdy vypadá hra lépe. Poznali jste, i když se jedná jen o imaginární rozhovor vytržený z kontextu, o které větě postava 2 mluví? A opravdu by to podobně nešlo napsat vždy? MH do hry nepatří A máme tu další věc, která se opakuje a opakuje a opakuje. Nikdy ji nelze docela vymítit. Ale také by se to dalo udělat lépe. Jak víte, poté, co se jeskyně dohraje, putuje do letopisů. Do jakési kroniky Abarinu, kde je možné si celé dobrodružství stáhnout a pak si to přečíst někde v pohodě svého domova, kdy člověk ani nemusí být online (ano, stále jsou mezi námi modemáři :-) ). Nějací hráči totiž do jeskyně píšou i MH (mimo hru) příspěvky. To by nebylo tak hrozné, kdyby se to dalo později mazat. To jde, samozřejmě. Ale je jeden případ, kdy to nejde. A to je případ, kdy je to v jednom příspěvku. Je sice pravda, že dost hráčů se tomu varuje alespoň v případě, že hrají „nahlas“ pro všechny. Ale pokud dojde k dialogu, kdy si dvě postavy povídají (nebo dělají něco jiného :-P) to působí značně rušivě. Emotivně i fyzicky vypjatá scéna je pak přerušována MH příspěvky, kdy si postavy (respektive hráči) „vyčítají“ určité chování. A myslím si, že i když je málokdo, kdo si stahuje dobrodružství ostatních, pak by se jednalo nejspíše o ty, co si ony scény zahráli a proto si je chtějí někdy připomenout. A ti pak budou nejvíce „trpět“, až jim jejich vlastní MH budou kazit svou předchozí hru. Zkuste se nad tím zamyslet a používat alternativní komunikaci. ICQ dnes má skoro každý, máme tu maily, máme tu abarinskou poštu. Rád bych řekl, že máme pavučinu, bohužel ne-e, ale snad někdy zase bude. Ale hlavně to nepiště do příspěvků… Degradace vztahů Co si pod tím představit? No, pokusím se vám to nastínit. Hodně, opravdu většina, dobrodružství trpí něčím, co mi rve mé naivní romantické srdce (to jste ode mě nečekali, co? :-) ). Všichni jsou si vědomi toho, že se hraje pomalu, děj moc neutíká vpřed, a cítí se tak okradeni o vztahy. O hlubší spektrum našich emocí a pak se najednou všude odvíjí něco, co mi přijde značně přitažené za vlasy. Najednou pak vidíme, jak postavy, které se spolu znají řádově hodiny, spolu jdou do postelí a první noc v hospodě, kde se sešla skupina dobrodruhů, kteří se nikdy neviděli, tráví málokdo sám. Já tedy nevím jak vy, ale mám pocit, že takto to v životě nechodí. A abych řekl pravdu, je to dobře. Proto dost často skřípu zuby, když vidím, jak se postavy pouštějí do vztahů „jen proto, aby si ve hře užily“ (teď nevím, jestli si více užije postava či hráč) a možná až tak úplně nedbali (hráči) na všechna pro a proti svých postav. Nechci tímto článkem nikomu sahat do svědomí. Také jsem takováto „extempore“ měl, ale na svou obranu musím říci, že v jednom případě byla dvojice do dobrodružství předpřipravená a v případě druhém se jednalo o postavu, která byla značně… hmmm… volnomyšlenkářská (Caney snad potvrdí… tu druhou hlavně :-P). Jen bych váš chtěl požádat, abyste fyzické potěšení svých postav a ono „zkusit si to ve hře“ nestavěli nad jejich mentální sílu, charakter a všeobecně se snažili co nejvíce si popřemýšlet nad tím, jestli by do toho vaše postava opravdu šla tak hrrr a natvrdo. Zvážit všechna pro a proti. Jsou v podstatě dvě možnosti, jak tohle „obejít“ když už to mermomocí chcete hrát. Buď si dvojici předpřipravit (a pak zjistit, že to fakt neklape, žejo? :-D), nebo se nám budou jeskyně hemžit samými děvkařemi a děvkami a bude z toho pořádný hrombeso (hromadná bestiální soulož). A druhá varianta mi přijde opravdu krajně a extrémně špatná. Čímž neříkám, že první bych vám doporučoval, moc dobře jsem s ní nepořídil :-) Extrémně dlouhé příspěvky A neduh, který je vlastně pozitivem. Ale všeho moc škodí a i v tomto případě by chtělo občas tak trochu přemýšlet. Tohle je opravdu značně citlivé téma, neboť vlastně hráčům není technicky co vytknout. Hrají dobře, zodpovědně, píší tak, že se příspěvek velice dobře čte a je to vyloženě radost, ale přesto to člověka nemůže nechat chladným. Když se přihlásí po dni nepřítomnosti do jeskyně, kde vidí 5 nových příspěvků, tak si řekne: „Supr, konečně se něco děje!“. Natěšený na to, že bude mít co psát vtrhne do jeskyně a spadne mu čelist. Aby se dostal k poslednímu příspěvku, který napsal musí kolečkem na myši (mimochodem skvělý vynález) scrollovat a scrollovat, až přejede několik obrazovek. A nadšení opadá a opadá a pak zjistí, že mu bude trvat půl hodiny než to jenom přečte. A u takovýhle, odpusťte mi to slovo, „mentálních průjmů“ to nestačí jednou. Napsat na to odpovídající reakci totiž zabere další minimálně půl hodinu ne-li více. A celou tu půlhodinu zodpovědný člověk tráví tím, že napíše odstavec a opět musí alespoň letmo přečíst něco z předchozích příspěvků, aby reagoval dál… a znova a znova… a pak to odešle a zjistí, že délkou svého příspěvku (aby pokryl všechny předchozí a odpovídajícím způsobem na ně zareagoval) ty předchozí ještě předčí… a takhle se to opakuje a opakuje, tento bludný kruh nelze opustit. Je v tom snad u některých jakási podvědomá soutěživost „napsat fakt dlouhý příspěvek, delší než byl ten předchozí“. Ano, také jsem to prožíval :-) Ale tato zdravá soutěživost je „omluvitelná“ a pochopitelná u těch, kteří hrají ve dvojicích šeptem. Tam tomu rozumím. Tam se to dá velice dobře pochopit, a koneckonců tím „obtěžují“ jen sebe, toho druhého, který to většinou ocení a nakonec nebohého PJe, který si však za to může sám, protože je přijal :-) Jak tohle řešit nemám tušení. Nikomu nemůžete nadávat za to, že píše dobře :-) Snad jen pokrývat svými reakcemi menší časový úsek. Hra se tak sice možná nezrychlí, ale snad to alespoň přispěje k přehlednosti. A když si už nějaký hráč začne stěžovat na "nekonečnost" příspěvků, je to první impuls k zamyšlení. Vím, také píši někdy až neúměrně dlouhé příspěvky „Ale já se snažím, Ringo. Snažím se jak můžu být pastýřem…“. Odpusťte, nemohl jsem jinak :-) Prostě pokuste se „nějak“ omezit tu délku příspěvků. Neřeknu vám jak, protože na to recept prostě neexistuje. Použijte fantazii. Kvůli tomu jste tady! :-) Myšlenky A naposled uvedu věc, která má spojitost hlavně s předchozí „výtkou“ na hráče. Tato věc má několik aspektů a dopadů na vlastní hru. Prvním dopadem je samozřejmě délka příspěvku. Nijak neprospěje a nezkrátí příspěvek, když je v něm ještě kupa věcí, kterou se postavy vlastně ani nemají šanci dozvědět. Ano, je to svým způsobem móda a některými PJi preferovaná věc. Já ji příliš neschvaluji. Ale tady se jedná spíše o věc stylistickou. Druhým dopadem je dopad herní. Je sice hezké, že všichni mohou říci „Já jsem dobrý hráč, já to dokážu oddělit!“, ale není to pravda. Nikdo nedokáže docela oddělit něco, co se dozví takovouto cestou a prostě chtě nechtě to v sobě a pak podle toho i reaguje. A ne že ne. Jen si sáhněte na srdce, jestli jste toho nikdy, byť nevědomky, přece jenom nezneužili, když jste si přečetli co si o vás ta druhá postava myslí. Já asi ano. Nejsem dokonalý :-) Jedná se o to, že když již píšete konkrétní myšlenky „otevřeně“, nedáváte tak prostor pro manipulaci a odkrýváte se tak. Proč být konkrétní? Copak to mají vaše postavy všechno napsané na čele? Nějaký display, kde se to zobrazuje? Nemyslím… a proto nepopisujte myšlenky. Nebuďte konkrétní. Používejte mimiku. Pište výrazy tváře. Pište jestli se vám nezrychlil dech. Nezapomeňte napsat, jestli se vám v očích nemihla jiskra opovržení. Klidně i můžete být konkrétnější, ale nepište co si vaše postava myslí, ale co by si mohla myslet. Co by mohl výraz její tváře znamenat. Ano, je pravdou, že tím příspěvek nezkrátíte, spíše naopak, a vlastně svým způsobem jdu tady proti sobě a odporuji si, ale tohle bude pro hru, dle mého názoru, daleko lepším a zajímavějším, než když všichni budou vědět, co si myslíte. Jinak se před nimi svlečete a budete svým způsobem nazí… Nebo ne? A to je asi tak všechno, co jsem vám dneska chtěl říci. Vlastně obdivuji ty, co to dočetli až sem, ale obdivuji i sebe, že jsem se dostal a dokopal k tomu to sepsat. Některé věci jsem již rozebíral s hráči po ICQ a dospěl k vzájemné shodě, proto to i sepisuji. Doufám, že se mnou budete souhlasit a pokud ne, napište mi to sem pod článek. Pohovoříme si o tom jako lidé :-) PS: Citace použita z Pulp Fiction... opět :-) Hodnocení a komentáře k článku
Ad Extrémne dlouhé oříspěvky - toto je neduh (a mienim to tak označiť), ktorý ma naviac štve. Nepíšem síce nejaké extra krátke a stručné príspevky ale písať príspevky čo sa mi nevôjdu ani na obrazovku v jednom kuse je podľa mňa dosť nezodpovedné a znepríjemňuje to ostatným hru. Obzvláš čudné mi pripadajú lyrizované a podobne "špecifické" príspevky s obráteným slovosledom a príspevky historizujúce (hrajúce sa na vznešenú dávnu reč) obzvlášť keď sú tam dané len za účelom zdania roleplayingu. Takéto príspevky obzvlášť zložené z citových - myšlienkových výplodov "chorej" postavy mi dokážu pokaziť chuť do hrania. Preto by som aj touto formou poprosil "vylievačov sĺz" aby si to nechaly buď pre seba alebo pre PJ (ktorého to podľa mňa tiež zrovna nezaujíma ak je to od veci) a týmpádom to buď vôbec nepísali alebo písali adresovane PJ. Ďakujem. Inak s príspevkom až na drobné detajly súhlasím.
Budu se zde muset naučit dělat odstavce...
No tak, koukl jsem se na todle odkázán v jednom stole na andoru... :-) Souhlasím, snad dodám něco, co si myslím, že to dje řešit. Ad délka příspěvků, jde to omezit tak, že se zamyslíte nad tím, jestli ona reakce dává smysl, že by takto postava skutečně zareagovala - mnohdy vidím dlouhý příspěvek, kde postava reaguje postupně, jako PC, přímou řečí na vše řečené od ostatních PC a nPC. :-D Někdy je dobré jednou, dvěma větami shrnout to, že vše vyposlechla a reagovat obličejem, gesty na něco a slovy pak srhnout celkový váš postoj, byť by to byl "Mohl byste to ještě jednou zopakovat?". Také souhlasíms tím, že je dobré kouskovat, než zbytečně psát delší příspěvky a tím, dost často se to stává, ochuzovat jiné hráče o možnost reakce. Co se týče myšlenek - dost často se píše víc, než by šlo, ale rád bych zmínil i druhou stranu mince... Mnohdy jedna myšlenka na tři slova vyjádří to, co byste chtěli popisovat třema větami mimikou a gesty. ;-) Takže prostě používat tak, abyste zkrátili příspěvek, stručnost je krásná věc. :-) Pokud máme dva příspěvky a oba dva vyjadřují a popisují stejnou ěvc a jeden je delší a druhý je kratší, pak je myslím jasné, který z nich je lepší. :-) A nevím, jestli zrovna na to, co tu chci teď zmínit, naráží Rav, ale napíšu svůj názor. Je důležité najít rovnováhu mezi precizností a zábavou. Dost často to spolu nekoresponduje. Když se moc hrotí RP, logičnost a vůbec návaznost, akce a rakce a všechno se snaží být tip ťop... Mnohdy to vede k tomu, co popisuješ úplně na začátku, Peepo - hráči se nechce odepisovat a přemýšlet, aby dosáhl svého standartu, který je třeba vysoký. ;-) Je lehké si povšimnout, pokud projíždíš více dobrodružství, že jedou aktivně ty, u kterých se tak moc nehledí na tu prciznost a spíše se hraje pro zábavu, i když tam jsou boty. Prostě... O cať po cať. Jistě, někoho to štve, že je tam nějaká blbost, ale... odstranit všechny blbosti a co nejlépe zahrát svou postavu, popsat vše, jak chci a zmínit vše, narazit na vše a podat podněty pro přemýšlení mnohdy stojí hodně přemýšlení, snahy - což je známo, že tyhle slova moc rádi lidi nemají. :-D Ne u sebe. :-D Prostě najít tu rovnováhu, ne vždy precizní RP znamená zábavu. Repsektive znamená, ale ne každý míní obětovat tolik času a soustředění, aby ji okusil - tu zábavu.
Bylo to ultradlouhý, ale procet sem to az do konce. Sem teprve zacatecnik, takze me to pomohlo, slyset naky nazory od skuseneho hrace. S vetsinou souhlasim (Méně je někdy více,Repetice přímé řeči,MH do hry nepatří,Degradace vztahů), ale o poslednich dvouch odstavcich si myslim, že je to každýho věc,dá se říct že to patří do image postavy,uživatele. To je muj nazor a kazdy kdo by chtel diskutovat muze :-) Me uz Abarin nikdy nepusti ;-))
ja nevim ale myslim ze vypracovat neco, co kdyz sem nekdo prijde tak mu rekne, jak probiha hra a jak se vetsinou pise by nebylo na skodu - stara napoveda mam tu obavu nam jiz puvodni smysl pomoci plne nesupluje - a tak me napada ze by si tohle tema zaslouzilo diskuzi ve foru
Ahojky:-)
Ale jo, šlo to! Přečetla jsem to celé. Já to vezmu po částech.
Méně je více: Souhlasím úplně a plně.
Souhlasim, ze zadny kodex, jake je jedine pristupne hrani na Abarinu je totalni hloupost.
Dragel:Jiste, clanek slouzi dobre, myslim, ze byl trefny a k veci. Nicmene byl to jen clanek. Rada zacatecnikum, zablesk svetla v temnote. A tim by mel i zustat. Nedelat z nej neco vic, nez je.-) Te jsemt spokojen.-)
Ravager + Caney Souhlasím s tím, že není správné něco omezovat. Jde jen o nasměřování těch co tápou. Proč by jinak Peepa psal svůj článek, kdyby bylo všechno v pohodě???
Co se týče článku, v podstatě 100% souhlas. Zajimavý napad s tou "ligou vždyhrajících hračů", i když by to chtělo dořešit. jo a ad "Caney snad potvrdí" - Caney potvrzuje :)) ad "nepsaná pravidla" - svého času jsem měla v planu sepsat jakési vzorové verbíře a přihlašku do nich, pak bylo moc prace ale snad se k tomu dostanu. Ale souhlasím s ravagerem, že určovat jak se má hrát je problém. Myslím že kdo se setká s kvalitním hraním se o něj buď pokusí sám, nebo ho k němu nepřimějí jakakoliv pravidla.
Dragel:Tak prave tomu bych se strasne rad vyhnul. Ve chvili, kdy nekdo, kdokoliv, zacne ostatnim diktovat, jak maji hrat, aby to bylo spravne, kdyz se z toho udela soubor nejakych norem, tak je konec.
PEEPO, co takhle udělat stránku "nepsaných pravidel", která nastiňují, jakým způsobem psát příspěvky, jak zahrát a tak podobně ... P.S. máš to strašně dlouhý, ještě že jsi nepopisoval jak se u toho tváříš ;-)
fuj to bylo dlouhy, ale docetl jsem to. Tak a ted k tomu clanku - souhlasim dlouhe prispevky jsou casto na skodu, pokud nemaji nejaky podstatny prinos k deji, nebo nejsou od PJ. Nebot kdyz pj pise dlouhy prispevek, popisuje v nem vetsinou dost veci. (mluvim o normalnim pj, ne o grafomanskych silencich). A ted co jsem vlastne chtel rici - myslim si ze posledni dobou je tu strasne moc uvah. A ja radeji povidky :-) ale to je neco jineho nez to co jsem chtel rici. Nepiste dlouhe uvahy. Piste radeji glosy.
Nebudu se zde rozepisovat. Reknu vsak jen, ze pod nektere myslenky se klidne podepisu. Nicmene takovych clanku by se dalo napsat hodne a neduhu by se jeste naslo......nerad bych docilil toho, ze bude jen jeden "povoleny" zpusob hrani a vse jine bude odsuzovano jako spatne. Zde sepsana uvaha je skvela jako namet k premysleni. Nechtel bych vsak, aby se z toho stalo neco vic.
Neodolám okomentovat :o)
Melker: Ambivalence=rozpolcenost. Psal jsem to tak, aby se kazdy ospravedlnil sam pred sebou. Ze ta postava (zena rekneme) by fakt sla hned do prvniho casteji hrajiciho samce, jen aby si uzila. Nevim. Me to neprijde pravdepodobne v takove mire, v jake se to deje... kazdej musi vedet, jestli by ta postava udelala to co udelala a rekla to co rekla po radove hodinach vztahu... na to ja proste neverim, ale to je jen muj problem :-) Proste nevim, jestli kazda postava kterou jsem hral by na nabidku k soulozi s nejvetsi bohyni odpovedela kladne... mam pocit, ze 9 z 10ti postav na Abarinu by si uz v te chvili sundavalo kalhoty :-P Ad myslenky: Kazdeho vec, jen rikam, ze mne se to nelibi, zvlaste proto, ze to jde resit jinak. A co se tyka dlouhych prispevku... taky s tim mam problemy, ale viz Pulp Fiction :-)
Ahoj
Jsem jedním z těch kdo to dočetl až do konce i jedním z těch kdo se v tom našel (ale to jsme spolu už probrali, jen mám za to, že se ta drobnost co se udála jen v pár jeskyních začala nějak nafukoval :o) ).
Hmmm....musím sa priznať, že nestáva sa mi až tak často, že so všetkým čo PEEPA "vyprodukuje" súhlasím. No tento krát sa s obsahom a posolstvom tejto "malej" úvahy úplne stotožňujem :))
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.ABARIN.cz Dračí Doupě online
© 2002 - 2019 Abarin.cz, all rights reserved. Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce či administrátor portálu www.Abarin.cz. Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR. |