abarin.cz - úvodní stránka
  jméno:
Abarin opět ve vývoji! Pokud vás zajímá průběh prací nebo máte nápad, neváhejte se ozvat v Nová verze (Oblíbit)

Vážně i nevážně v Zašívárna - SPAM no. 8 (Oblíbit)

Řekněte, co se vám líbí a nelíbí, přidejte své nápady, aby byl Abarin místem, kde se vám líbí Připomínky a nápady (Oblíbit)
heslo:
  nová registrace  
Nejsi přihlášen, přihlaš se prosím a vstup do světa fantasy zábavy. Pokud nejsi registrován, registruj se.
:: Herní systém ROLEPLAYING ::
[autor: Caney, kategorie: Jiné] [připravit pro tisk]
 
Roleplaying

Jak jste si asi všimli, klasické Dračí doupě není jediným systémem podle kterého se na Abarinu hraje. Dalšími systémy jsou třeba GURPS, Shadowrun, Vampire a další. A Roleplaying. S výjimkou posledního systému mají ostatní systémy své příručky v níž jsou shrnuta pravidla, tudíž zde se budeme věnovat jen osvětlení Roleplayingu.

Roleplaying neboli hraní rolí je názvem a skoro i jediným pravidlem tohoto systému. V tomto systému po vás PJ nebude chtít číselné charakteristiky vaší postavy, nezajímá jej, zda je to krol válečník se silou 21/+5 inteligencí 8/-1 a charismem 1/-5 , zajímá jej že je to například krolí loupežník s ohromnou silou, na krola nijak hloupý ale zato škaredý až i mrtví děsem utíkají když jej vidí. Je důležité si uvědomit, že je rozdíl mezi povoláním (co postava umí) a zaměstnáním (čím se živí). Nejlíp je to vidět na válečníkovi, který muže být vojákem, gladiátorem, ochrankou, loupežníkem, ale taky třeba na kost vyhublým bláznem čekajícím až si ho najme král na záchranu princezny. Rovněž povětšinou nikoho nezajímá level vaší postavy.

Pro systém roleplaying je velmi důležitá psychická stránka vaší postavy a její minulost. Minulost v podstatě nahrazuje level. Postava s bohatou minulostí toho má hodně za sebou a logicky je mnohem zkušenější než postava s minulostí chudou. Samozřejmě že to neznamená že si všichni napíší historii světového šampióna v šermu a budou se pak rozčilovat, jakože jim PJ tyhle postavy do toho dobrodružství o lovu vlka, co dáví ovce, nechce vzít.

Jeli postava vyvážená a hráč za ní hraje rozumně, není problém schválit cokoliv.
Pokud postava není vyvážena nebo hráč narušuje hru,
žádná zbroj nepomůže proti PJ.

Samozřejmě i veeeelmi zkušená postava se může dostat mezi „úplné nicky“. Třeba gladiátor co vyhrával jeden turnaj za druhým až mu jednou sázkařský gang polámal kotník a on od té doby nemohl bojovat závodně, propadl pití a skončil až na uplném dně. Taková postava sice nejspíš bude i se svým zraněním strašlivá v boji, ale nikdo nezaručí že zrovna nebude namol. Zkušení hráči si pak rádi slabůstky svých postav vyhrávají k potěšení svému i okolí.

S neexistencí číselných vlastností a úrovní souvisí i jeden logický následek. Neexistence počtu životů. Postava prostě sbírá zranění a je-li dané zranění smrtelné, klidně může umřít i po vražení si větvičky do oka. Useknutá ruka zůstává useknutá, jizva na tváři krásné šermířky se sice může částečně zhojit, ale bez magie nejspíš nikdy nepřestane hyzdit, kyselina svůj podpis taky nevezme zpět.

Samozřejmě, ne vždy jde hrát úplně bez čísel,byt většinu věcí může PJ rozhodnout úvahou. Příklady mohou být boj a magie. Tady je to zcela na domluvě hráčů a PJe, obojí lze řešit neskutečně mnoha způsoby (např. určení jediné vlastnosti a to obratnosti a výsledek střetu pak rozhodovat na základě rozdílu součtů hodnoty vlastnosti + hod kostkou; nebo jakokoliv jinak).
Tři důležitá pravidla na závěr:

1)PJ má vždy pravdu.
2)Nemá-li pravdu, platí pravidlo číslo 1
3)Nic z výše zmíněného nemusí platit, pokud se tak PJ a hráči dohodnou. Tyto pravidla na systém bez pravidel vznikl jen proto, aby obě strany získaly alespoň přibližnou představu a nemuseli si pokaždé obšírně vysvětlovat vše znova.
:: Hodnocení a komentáře k článku ::
[od: Bane, datum: 12.1.2007]
Chudák bivoj ste z neho spravili úplného neschopu a asociála ale ide o to, že aj jak naznačili ostatný tak pravidlá ako mantinely by sa tu mali vždy nachádzať. Neni to tak pomôcka pre hráčov ako skôr pre PJ. Rád by som vedel ako by totiž vedel ako by PJ riešil súboj dvoch hráčov, rovnakého povolania, podľa roleplayingu ako ho vysvetlovala Caney ak by sa obaja správali nanajvýš racionálne (PJ by teda nemal dôvod jedného favorizovať a druhého nie). PJ má práve v takýchto situáciach mať prichystané nejaké pravidla (môže to byť aj ceľkom vlastné pravidlo - hodím si kocou - 1-3 - prvý hráč 4-6 - druhý hráč) aby nebolo možné spochybniť jeho kompetencie (akože niekoho favorizoval a druhého nie). Plne roleplaying podporujem, tam kde je ho treba ale s jednou vecou roleplaying absolútne nepočíta - so SMRŤOU. Nemám namysli smrť z hľúposti (skok z 300 metrovej výšky a podobne) ale mám na mysli normálnu smrť napríklad pri boji (jednoducho z desiatich hrdinov bojujúcich v presile to jeden najviac schytal a tak sa pobral - niktorý pri tom nespravil chybu - jednoducho nepriateľov bolo priveľa) - ako môže PJ vybrať toho ktorý to odskáče ak nemá aspoň rámcové pravidla? Vybere toho, ktorý mu najviac vadí v príbehu? Vyberie niekoho kto mu nepasuje do družiny? Alebo toho najhoršie hrajúceho nech sa ho zbaví? - Takto sa PJ stane vrahom. A pochybujem, že od toho PJ je. Preto si myslím, že RÁMCOVÉ PRAVIDLÁ SÚ NEVYHNUTNÉ. Inak článok naozaj pekný a pre začiatočníkov každopádne veľmi potrebný.
 
 
[od: dugarion, datum: 21.7.2006]
Na Abarin jsem se dostal nedávno a jelikož klasický DrD
hraji několik roků a pravidla jsme používali ikdyž někdy
upravená tak jsem zde nemohl pochopit přesně ten
princip hraní. Hold jsem svázán pravidly. Tento
článek mě , ale poodhalil nový způsob hraní a osvětlil
princip hraní některých jeskyň, které jsem zde četl.
Takže díky za přehledné info :-)

 
 
[od: Delruth, datum: 16.4.2006]
Caney: konkurence? ;-) Já bych spíše řekl kolegové. :-) PUDIL: souhlas. :-)
 
 
[od: PUDIL, datum: 13.4.2006]
Jestli se muzu taky vyjadrit. Jako jedna z moznosti to neni spatne, uz tady bylo receno ze ten clanek neni lobovani za jediny spravny system ale spis vysvetleni co je. Zkusim ale nahodit par uvah. Za prve tento system je narocnejsi na PJ i na hrace. Existence pravidel totiz zaroven omezuje ale i usnadnuje v tom smyslu, ze nezkuseny hrac predem vi co jeho postava dokaze a jake ma moznosti. PJ zase ma mnohem jednodussi rozhodovani pri spornych situacich a jeho rozhodnuti jsou konzistentnejsi. Goro to zminoval ze pravidla nemuzou nahradit zabavu kdyz je spatny Pj nebo hraci, ale muzou poskytnou kostru nebo mantinely pro hru. Ale nic vic, nesmi se stat ustrednim motivem jeskyne ... Rad bych taky rekl ze dalsi veci je ze hrani pres net ve forme fora ma taky sva specifika. Velmi tezko se zde interpretuji klasicke veci z P&P (pen and paper - zkratka pro klasicke hrani tohoto typu her). Kdyby se napriklad chtel nekdo odehrat souboje klasicky se vsim vsudy tak by to trvalo priserne dlouho a moc zabavne by to asi nebylo :) Forum se spis hodi pro hrani pomoci stylem "adventure" kdyz uz se pouzivaji prirovnani z PC her. Hraci se snazi se svymi postavami podilet na nejakem pribehu, resit problemy s obcasnym prispenim pravidel. Klasicke RPG kde je sbirani predmetu, piplani vlastni postavy, taktizovani a boje nedilnou soucasti se zde realizuje tezko. K tomu popisu myslenek a pocitu. Ano spravne by je mel znat jen PJ, ale pokud dokaze hrac odlisit co vi on a co vi jeho postava tak to neni nutne. Jako hrace me potesi, kdyz mam moznost nahlednout do myslenek a pocitu jinych postav. Ovsem moje postava nic z toho samozrejme nema vedet.
 
 
[od: Caney, datum: 11.4.2006]
Jasně že mužeš, jsem poctěna že i konkurence má zájem :))
 
 
[od: Delruth, datum: 29.3.2006]
Pěkný článek, Caney... :-) Zneužiji ho a občas na něj odkáži ve svých brůžech na Andoru, můžu? :-) Něco podobného jsem se mnohokráte pokoušel sespat a bůhví, kde to všechno skončilo. Ale myslím, že takhle stručné a přehledné a pochopitelné to snad nikdy nebylo. :-)
 
 
[od: Goro, datum: 28.3.2006]
bivoj: Zkusím přirovnání (třeba to tentokrát nedopadne tak špatně :P). Když čteš knížku, kdo je tam PJ? Spisovatel. Když si spisovatel umane, že nějaká postava zemře (třeba jedná úplně nelogicky), tak s tím taky nic nenaděláš. Když se ti to nelíbí, nemusíš tu knihu číst. To samé platí u počítačové hry - ano, jsou tam statistiky a přesně počítané vzorce, ale proč sakra nemůžu přelézt tady tuhle zeď vysokou 1 metr a jít do polí? A to nemluvím o nesmrtelných postavách, nebo naopak o postavách, které umřou ať děláš, co děláš, nelogičnostech, omezeních - to taky NENÍ realizmus. Taky s tím jako hráč nic nenaděláš.
Kdežto s PJ na Abarinu něco nadělat můžeš - můžeš logicky argumentovat, přesvědčit ho (zkus si to u spisovatele, nebo vývojáře hry :P), můžeš se s ním dokonce dohodnout na nějakém "add-on". A když se ti nelíbí hrát podle pravidel PJ, tak máš možnost (jako u knihy a hry) se na této zábavě nepodílet. Se špatným PJ můžeš hrát podle detailních pravidel, ale ty nezaručují zábavu. A pokud chytne dobrý PJ špatné hráče, tak to většinou taky dopadne špatně (kdysi popisoval jeden PJ zkušenosti s hráči od jiného PJ: -Přišli jste před hrad, zatím stojíte opodál. Brána je pootevřená, na hradbách cca 5 metrů nad zemí stojí 8 lučištníků, všichni se na vás zlomyslně pochechtávají. -Útočím na ně. -Jak útočíš? Vždyť ty máš meč a nedosáhneš na ně. Navíc jsi docela daleko (50 metrů). -Tak mávám mečem a bežím k nim a útočím na ně. Co k tomu dodat? Snad jen to, že si nahodili nové postavy, PJ vymyslel něco pro blbečky a i když se snažil, tak to brzo zabalil, protože byli nepoučitelní).
Když to shrnu - dobrý PJ je téměř zárukou dobré zábavy. Tuto zábavu vytváříte spolu. Pokud ale s PJ bojuješ o to, kdo bude mít hlavní slovo ("Ty jsi ale neříkal, že je tam ten hrbol!"), tak se může stát, že už vám nezbyde energie na budování krásného příběhu.
 
 
[od: Kuzlo, datum: 28.3.2006]
bivoj: Žiaľ nerozumel som všetkému čo si napísal (ale to je spôsobené len neznalosťou angličtiny). Súhlasím s tebou, že pocity a myšlienky by mali byť šepkané len PJovi a vo veľa jaskyniach sa tak deje. No nesúhlasím s tebou, že pravidlá a rozhodovanie podľa nich PJom je tak dôležité. Dôležité je to ak to vnímaš ako hru kde niekto môže vyhrať a niekto prehrať, ale ak sa chceme spoločne zabaviť a myslíme aj na ostatných, tak si väčšinu situácii vieme zvážiť aj sami bez zásahu PJa. Mám mnoho kamarátiek, ktoré dračák vôbec nehrajú, ale veľmi radi chodia na Abarin a čítajú si rôzne jaskyne a to je dôkaz, že to dokáže zabaviť aj čitateľa.
Nechcem tým povedať, že nemáš pravdu. Áno máš, pretože ty proste uprednostňuješ iný štýl hrania a zábavy - ten viac "pravidlový" a vopred vymedzený. Na tom nič nie je, len to, že na Abarine je ho skutočne ako šafránu :)
 
 
[od: Caney, datum: 28.3.2006]
Jo, k tomu že by PJ měl rozhodovat na základě nějakého pravidla - tím pravidlem má být zdravý rozum :)
 
 
[od: Caney, datum: 28.3.2006]
no vezmeme to postupně :) a)pocity a myšlenky o kterých nemá nikdo vědět - ber to jako reality show :) Ostatně, sama pro sebe si pocity popisovat nebudu :)
b)realistické ? Víš asi tě překvapím ale naopak podle mně je roleplaying realističtější než jakákoliv pravidla. Resp. realistická pravidla by byla absolutně nehratelná. Ano, rozhoduje jenom PJ, jenom člověk. Ale podle toho se holt pozná dobrý a špatný PJ. A ano, je to deus ex machina. Je třeba si uvědomit jednu věc - hlavním kriteriem není realističnost, nybrž zabavnost (podle typu jeskyně a příběhu s přiměřenou realističností. :) Myslím rovněž že pokud je to v zajmu hry, PJ ne muže ale vlastně MUSÍ jednat tak jak se mu to zdá vhodné.

Asi tak... ano, existují jeskyně, hrači a PJs kteří nejsou schopni se kontrolovat, ale to neshazuje daný herní systém. Protože věř nebo nevěř, herní systém to je. Možná by bylo vhodné definovat špatnou vyprávěnku ale to nechme. Mám pocit že jsi moc sžitý s pravidly. Jak ovšem pravidla vyřeší to zda postava upadne ? Budeš si hazet při každém kroku na obratnost?

Prostě, je to systém. Muže se ti to nelíbit, mužeš s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co s tím mužeš dělat :) Ráda bych taky připomenula, že tohle není diskuse o tom zda je vhodnější systém pravidlový nebo tenhle. Tohle je osvětlení tohohle systému :) A ani já, ani tenhle článek nikoho nenutí podle tohohle systému hrát :)
 
 
[od: bivoj, datum: 28.3.2006]
Je to abych tak řekl syndrom líného PJ. Protože při slušné hře na papíře hráči popisují co dělají a PJ jim říká co se děje kolem, co můžou vidět, co eventuelně smí nebo ne (respektive zlomyslně "zkuste si to") (smí nebo nesmí - zde tím samozřejmě míním situace kdy supluje např. fyzikální zákony - je třeba říct hráčům, že z kolmé skalní plošiny opravdu neseskočí 300 metrů dolů jen tak) atd. Což je tu ovšem k vidění zřídka.
 
 
[od: bivoj, datum: 28.3.2006]
Moc pěkný, to ovšem vysvětluje strašlivou elokvenci většiny místních návštěvníku při popisování toho co dělají, svých pocitů (o kterých by nejspíš nikdo neměl vědět) pokud to není viditelné, myšlenek ( o kterých by nikdo neměl vědět (krom telepatů) apod. Většina her tady vypadá jako špatná povídka, kterou píše napřeskáčku hodně lidí. Což je ovšem právě díky absenci pravidel. Pokud má být hra jen trochu realistická a zábavná měl by být stálý přehled o stavu inventáře, zdraví, opotřebování věcí a pod. Pokud jde o boj - ten se zřejmě bez číselného vyjádření kvalit účastníků neobejde vůbec. Kdo jinak rozhoduje - jenom PJ? PJ je jenom člověk. Sklouznout tomu co je tu vidět v kupě dobroduržství je velice snadné. Proč hráč píše : "ráne mečem v boku mě štípe" - tedy pokud to neříká ostatním. Proč mu nepíše PJ šeptem "rána v boku Tě štípe" (aby si dodtyčný udělal obrázek o zranění které právě utržil. Používání předmětů ač nalezených či nesených ve správných situacích je zábavné a je důležitá složka hraní. Když ovšem nemají spočitatelné hodnoty (například vzdálenost na kterou je možno něco hodit) Zase rozhoduje jenom PJ. To je ovšem deux ex machina jako blázen a to nedělá dobře ani tam kde není přímá interakce s osobou která se chce bavit - totiž čtenářem v literatuře. Je to velice laciný trik, který zásadně pobíjí suspension of disbelief... Je samozřejmé, že tam kde je sporu rozhoduje PJ, ale měl by tak činit na základě nějakých pravidel, které nebude přizpůsobovat situaci jak se mu hodí a líbí. Roleplaying by rozhodně neměl být báze pro odhození pravidel jako takových, protože bez nich hra není hra, ale špatná vyprávěnka. Roleplaying by měl být hraním postavy jaká je ve fantastickém světě, nikoli sama sebe, ale podle mě je hrubý omyl ho zaměnovat za skutečný herní systém, který musí být určen, zaznamenán a přednesen hráčům. Jinak ovšem ta hra postrádá smysl.
 
 
[od: Kuzlo, datum: 27.3.2006]
A na LU užívateľov vymyslel Jade zoznam...pozrite Fóra -> Level
 
 
[od: Caney, datum: 27.3.2006]
All : děkuju za veskrze kladné reakce :) ageolite: to je právě duvod proč jsem tohle sepsala. Už mně mohlo urvat, jak mi někdo napíše do pošty: Ahoj, vezmeš mně k sobě do jeskyně (ne, do které se asi nesluší říkat). Ja se píšu s mailem kde vše osvětlím a reakce ? žádná, protože na takovou naročnou PJku se přece muže vyprdnout. Vždyt do té jeskyně s verbířema "všichni" mu stačilo napsat "elf kouzelník" a bylo to .... Jersy: jo LU je katatrofa.... ale přivedls mně na jeden nápad,díky. Musím promyslet pak vás s tím opět budu otravovat.... :)
 
 
[od: Ageolite, datum: 27.3.2006]
Jersy:problém se životopisy teď řeším já. Už jsem asi třem lidem psala, že skutečně nikoho bez životopisu neberu. A nutno podotknout- nikdo z nich mi ho neposlal. Jako by úplně přestali mít o vstup do jeskyně zájem. Nutno podotknout, že jde většinou o nováčky. Tím se nováčků nechci samozřejmě dotknout, mám v jeskyni několik, co mi životopis poslali a já jsem je přijala.
 
 
[od: Jersy, datum: 26.3.2006]
Konečně někdo vysvětlil hráčům, co je to ten roleplaying. Ja nevím, já s tímhle ještě problémy neměl, ale kdo je měl, tak to jistě dokáže plně ocenit. Co je to ale všechno platné, když narážíme na jeden problém: LU. LU je to nejhorší a nejotravnější co vás může potkat. LU je totiž Líný Uživatel. A to tak líný, že si očividně odmítá přečíst důležité informace. A když už si je přečte, odmítá se jimi řídit. Stokrát může být ve verbířích rudou barvou zvýrazněno, že NEBERU opravdu NEBERU dejme tomu Elfy, Stokrát tam může být napsáno, že NEJDŘÍV chci mít v poště životopis, abych věděl koho beru do jeskyně, a co byste řekli? Polovina přihlášek jsou elfové a jen polovina z té druhé poloviny (přinejlepším) vám ten životopis poslala. Přičemž třetina pošle skvělý životopis, třetina fujtajblový, ale takový, na kterém jsou ochotni s mojí pomocí zapracovat a konečně poslední třetina, která má také fujtajblový, ale upravit si ho nehodlá a na výzvu k úpravě nezareagoje (stalo se mi, že jeden hráč po takové výzvě poslal dokonce ten SAMÝ životopis, o jakém jsem mu nejdříve řekl, že ho má doplnit o určité, mnou specifikované, detaily). Proto se obávám možnosti, že si tento text nepřečtou ti, kdo by si ho přečíst měli. A i kdyby si ho přečetli a nakrásně se tím i poučili o roleplayingu, stejně nás to nezbaví fenoménu LU. LU je dle mě mnohem akutnější problém... Nicméně tento článek se mi líbí a jsem rád, že ho někdo napsal. Jersy konec.
 
 
[od: Ageolite, datum: 25.3.2006]
Moc pěkný článek a jen lituji, že tu nebyl k dispozici před těmi kolika lety? když jsem tu byla jako nováček a rolepaying jsem neznala, protože se ve hře naživo sice uplatňuje, ale zdaleka ne v takové míře jako tady. Zvlášť když člověk hraje s lidmi, kteří hrají poprvé.
 
 
[od: Kuzlo, datum: 24.3.2006]
PEEPA: No vieš, ja pravidlá vôbec nepoznám...sice som si ich pred tromi rokmi prečítal celé (teda iba tie pre začiatočníkov) ale pamätám si z nich maximálne aký je približne rozdiel medzi hraničiarom a zlodejom, prípadne medzi vlkom a vlkodlakom ....a s tým si na 95% vystačím.... Pri kúzelníkoch s ktorými hrajem si aj tak vymýšľam vlastné kúzla a PJovi maximálne opíšem čo by robia, ako dlho trvajú a aký majú dosah.....a ono to tak skvele funguje...aspoň zatiaľ :) PS: Dračák naživo som hral len 3x na Sokolke, takže možno mám len málo skúseností :)
 
 
[od: PEEPA, datum: 23.3.2006]
Kuzlo: Ne zcela s tebou souhlasim. Pro hru nazivo jsou pravidla dost casto potreba. Uz proto, ze udavaji jiste mantinely hry, kde se hraci pohybuji. Potrebujes vedet, jaka tva postava umi kouzla a co ta kouzla delaji, aby to nebylo prilis silne.
A co se tyka boje, tak jsi proste v prdeli... i kdyz dostanes do ruky klacek a PJ te vybidne aby jsi mu ukazal, jak jako nabuseny a fakt zkuseny valecnik vedes utok. Tak ho vedes, ale protoze jsi hrac, ktery o sermovani nema paru, ta ho vedes samosebou jak si sice myslis, ze je dobre, ale utok je ubohym skretem, ktereho predstavuje tvuj PJ se zkusenostmi v sermu, hrave odrazen, ty jsi zabit utokem z obrany a skoncils... a to nejni dobre... pro takove pripady pravidla potrebuji.
Mozna jsem lama, ktera neni schopna hrat bez pravidel v realu, ale ja proste potrebuji se mit ceho chytit a vedet, co postava umi, protoze s popisy si nevystacim.
Ale neomezuje mne to v tom, abych zbytek roleplayoval...
 
 
[od: Kuzlo, datum: 23.3.2006]
shOrty, plne s tebou súhlasím a dodávam, že podľa môjho názoru sú pravidlá dobré pre: a) úplne začínajúcich hráčov, ktorí sa môžu aspoń približne zoznámiť s určítými mechanizmami z fantasy sveta a hlavne s rôznymi druhmi postáv.....nie každý musí vedieť čo je to troll alebo povedzme poletucha (viď ja som toho živí príklad :)
b) mladších hráčov, ktorí si nevedia sami určiť hranica a majú tendeciu hrať so super-turbo-maxihrdinami... (česť výnimkám)
 
 
[od: Alderk, datum: 23.3.2006]
Roleplaying je skvela vec me to baví ale problém mi delaji hraci se kterymi hraji doma protoze se neumí odpoutat od pravidel a pro PJ neni nic horsiho kdyz ho ten styl hraní nebaví a nejde to kvuli hrácum zmenit,me nezbylo nez s tim seknout.Ale na Abarinu to jde nádherne proto tady hraju.Clanek je super a urcite pomuze kazdemu kdo nema o roleplayingu ani páru.
 
 
[od: ashuas, datum: 22.3.2006]
pravidlo cislo 0.5 pokud PJ ukecate, opijete a ukecate, nebo ukecate tak jej lze presvedcit ze pravdu mema :-)
 
 
[od: sh0rty, datum: 22.3.2006]
Mno... ja si myslim, ze klasicka pravidla DrD+ a aD&D mari kazi cely puvodni zamer... a to prave Rp (proc myslite ze se temto hram rika hry na hrdiny?) co je zabavnejsi? Hazet kostkami s XY sten a nebo krasne a barvite popsat vase cinnosti tak, jak je vidite ve sve hlave. Jiste je tu problem a to, ze inteligence a predstavivost jednotlivych ucastniku musi byt alespon minilani a jejich fantazie by mela byt o neco vyse. Tot muj nazor ... a taky duvod, proc hraji DrD jen timto stylem... i s prateli hrajem podle "Abovskeho stylu..."
 
 
[od: Mirelaridon, datum: 22.3.2006]
Hezké, myslím, že za tohle Ti nejeden nováček neznalý roleplayingu bude opravdu vděčný...
 
 
[od: Kuzlo, datum: 21.3.2006]
Celkom si to vystihla...stručné a jasné :)
Ja by som ešte pridal pravidlo
2,5) S dobrými argumentami sa s dobrým PJom dá vždy dohodnúť (dobrý argument = niečo čo nenarúša celý príbeh, ale naopak obohaťuje a sprestruje ho)
 
 
Liraell


 


 


 

Liraell


 

Liraell


 

www.ABARIN.cz Dračí Doupě online
 
© 2002 - 2016 Abarin.cz, all rights reserved.
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce či administrátor portálu www.Abarin.cz.
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR.